Subject: Vs: Gripiravimi tarneraskustest Tervisegeeniusele
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: "Liis Ilves" <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Feb 2025 16:16:56 +0300

Tere, Liis!

Ravimiameti poolt vastab sisse-ja väljaveo järelevalve büroo spetsialist 
Stella Sulaoja.

„Tamiflu 75 mg kõvakapslitel (toimeaine oseltamiviir) tarneraskust ei ole, 
ravim on nii apteegi- kui ka hulgimüügitasandil piisavas koguses saadaval. 
Eestis turustatakse sama toimeainega gripiravimitest veel Ebilfumin 75 mg ja 
Segosana 75 mg kõvakapsleid, mis on samuti apteegi- ja hulgimüügitasandil 
saadaval.

Oseltamiviiri võib määrata täiskasvanutele, noorukitele, lastele ja üle 
1-aastastele väikelastele individuaalselt gripi profülaktikaks, kui on olnud 
kokkupuude gripihaigega. Oseltamiviiri sobivust gripi profülaktikaks peab 
otsustama iga patsiendi puhul eraldi, lähtudes olukorrast ja kaitset 
vajavast elanikkonnast. Ravim ei asenda gripivastast vaktsineerimist.“

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Liis Ilves <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 27. veebruar 2025 11:21
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: Gripiravimi tarneraskustest Tervisegeeniusele

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Geeniuse lugeja juhtis meie tähelepanu, et hetkel olevat Eestis gripiravimil 
Tamiflu tarneraskused - pereõe jutust sai ta aru, et haigetele ravimit 
hetkel jagub, ent pereliikmetele profülaktikaks mitte.

Soovimegi selle foonil Ravimiameti kommentaari:

*	Kas Tamiflu'd on hetkel tabanud tarneraskused? Kui jah, siis kui 
laiaulatuslikud need on ja millal need orienteeruvalt lõppeda võiksid?
*	Kas Eestis on olemas ka alternatiivsed gripiravimid?
*	Millistel juhtudel/kellele üldse on näidustatud gripiravimi kasutamine 
profülaktikaks?

Heade soovidega

Liis

-- 

Liis Ilves

Geenius Meedia

Terviseportaali vastutav toimetaja

+37253491464

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://tervise.geenius.ee> tervise.geenius.ee